FORTRYDELSESRET
Du kan annullere/fortryde denne forsikring hos os inden for 14 dage uden at skulle angive nogen grund og modtage fuld refusion. Bemærk venligst, at denne refusion kun er tilgængelig, hvis rejsen ikke er påbegyndt, og hvis der ikke er anmeldt en skade. Efter denne 14-dages periode kan din præmie ikke refunderes.
Inden fortrydelsesfristens udløb, skal du meddele Dansk Rejseforsikring, at du har fortrudt aftalen. Gives denne meddelelse pr. post, skal du sende brevet inden fristens udløb. Hvis du vil sikre dig bevis for, at du har fortrudt rettidigt, kan du sende brevet anbefalet og opbevare postkvitteringen.
KLAGER
Det er vores mål at levere dig en førsteklasses service. Der kan imidlertid være situationer, hvor du føler, at vi ikke har gjort dette. Hvis det er tilfældet, så fortæl os venligst om det, så vi kan gøre vores bedste for at løse problemet. Hvis du sender en klage, vil dine juridiske rettigheder ikke blive påvirket. I tilfælde af en klage, kontakt os venligst som angivet nedenfor.
E-mail: sos@so.eu
Telefon: +45 38 48 86 42
Informér os om dit navn, din adresse og dit sagsnummer, og vedlæg kopier af relevant kommunikation da dette vil hjælpe os med at behandle din klage på den kortest mulige tid.
Hvis du ikke er tilfreds med vores endelige afgørelse, kan du sende sagen til ombudsmanden i dit hjemland til en uvildig voldgift.
Ankenævnet for Forsikring
Østergade 18, 2
1100 København K. Denmark
E-mail: ankeforsikring@ankeforsikring.dk
Telefon: +45 33 15 89 00
Website: www.ankeforsikring.dk
ABONNEMENTSVILKÅR FOR KUNDER DER TEGNER VORES ÅRSREJSEFORSIKRING
Nedenstående abonnementsvilkår gælder for alle abonnementer der har tegnet en årsrejseforsikring hos Dansk Rejseforsikring A/S
Kriterier for, at vi trækker præmien årligt på dit betalingskort
Når du tegner vores årsrejseforsikring, indgår du en aftale med Dansk Rejseforsikring A/S Gothersgade 11, 1123 København K, CVR: 34 72 97 86 om et årsabonnement, hvor vi trækker præmien for din forsikring årligt. Ved tegning af et abonnement modtager du en kvittering (en police) via e-mail, det er en god ide at gemme, da det er kvitteringen for dit køb. Du kan altid logge på "Min profil" og se din police, her kan du også ændre eller tilføje bruger- og betalingsoplysninger.
Opsigelse
Du kan altid opsige dit abonnement ved at logge på ”Min profil” på hjemmesiden. Hvis du er i tvivl om hvordan du gør, så har vi lavet en guide her. Du kan også ringe til os eller skrive en e-mail til info@danskrejseforsikring.dk. Efter køb af vores årsrejseforsikring kan du efterfølgende opsige fornyelsen af abonnementet under ”Min profil”, og herved gælder årsrejseforsikringen i et år og den bliver ikke fornyet.
Hvis du opsiger abonnementet mens det er i kraft, er du berettiget til en tilbagebetaling for de forsikringsdage du ikke anvender, en såkaldt forholdsvis ristornering. Ved ristornering opkræver vi, for årsrejseforsikringer med dækning i Europa et gebyr på DKK 300,- per forsikrede, dog maksimalt DKK 600,-. Og DKK 600,- per forsikrede, dog maksimalt DKK 1.500,- for årsrejseforsikringer der dækker hele verden.
Fornyelse og sletning af kortnumre
Hvis du har mistet eller skiftet betalingskort, vil du modtage en e-mail fra os om at abonnementet ikke kunne fornyes. Du har herved mulighed for at erstatte dit betalingskort under ”Min profil” på hjemmesiden.
Dit ansvar som abonnement
Som abonnent skal du opdatere dine brugeroplysninger, hvis du får en ny adresse eller flytter til udlandet. Du kan selv gøre dette via ”Min profil” eller kontakte os.
PERSONLIGE OPLYSNINGR /PRIVATLIVSPOLITIK
Personoplysninger afgives ikke til tredjemand med mindre du selv har givet tilladelse til dette. En naturlig og nødvendig undtagelser herfra er SOS International som 24 timer i døgnet er til rådighed for at hjælpe dig, hvis du får brug for akut assistance på din rejse, ligeledes behandler SOS International dine skader, når du er hjemvendt fra din rejse. AIG er forsikringsselskabet bag Dansk Rejseforsikring og de har ligeledes adgang til de oplysninger du giver til os via www.danskrejseforsikring.dk. Hvis du ønsker at få oplyst hvilke personlige oplysninger vi har registreret om dig, kan du rette henvendelse på info@danskrejseforsikring.dk . Du kan også ringe til os på +4529298030. Ifølge persondataloven skal dine oplysninger bevares sikkert og fortroligt, vi gemmer derfor dine oplysninger på computere med begrænset adgang placeret i kontrollerede faciliteter. I følge persondataloven har du ret til, at se de data vi har registreret om dig. Hvis du er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve dem berettiget, slettet eller blokeret. Du har mulighed for at klage over behandling af dato og oplysninger vedr. dig. Klager indgives til datatilsynet jf. persondataloven § 58 stk 1.